Maatschappelijk belang als wow-factor
‘Soms willen mensen een televisie kopen, maar past iets anders veel beter bij ze. Het gaat mij er niet om die televisie te verkopen, maar ik wil een oplossing waar iemand mee geholpen is. Dat miste ik in de zakelijke dienstverlening. Het maatschappelijk belang bij de Belastingdienst gaf voor mij wel de wow-factor. Er werken 30.000 mensen, en er is duidelijk meer dan genoeg te doen. Het kan allemaal zoveel slimmer en effectiever.
Vakgebied informatiemanagement
Nadat ik stopte bij mijn vorige baan, heb ik nog even getwijfeld over een eigen bedrijf. Maar ik werk graag in een team. Vanuit het vakgebied informatiemanagement kom je al snel uit bij een paar grote organisaties, waaronder de Belastingdienst. Ik solliciteerde op functie A, maar werd gevraagd voor functie B, omdat een oud contactpersoon van mijn vorige baan mijn cv onder ogen kreeg en mij daarvoor had voorgedragen. Dat paste inderdaad ook beter. Nu zijn we collega's!
Kans om te verbeteren
Ik had hoge verwachtingen over de informatiehuishouding toen ik begon, maar zie nog veel verbetermogelijkheden. Op dit moment zijn er enorm veel verschillende archieven en applicaties. Maar dat geeft ons tegelijk ook de kans om te verbeteren en invloed te hebben. Met het generieke platform voor document -en archiefbeheer (GDA) willen we alle directies stap voor stap aansluiten op ons archiefsysteem en gebruik laten maken van onze (nieuw te ontwikkelen) diensten.’