Gebruiker centraal
‘We ontwikkelen en beheren apps. Ik maak me daarbij sterk voor de gebruiker. Die moet centraal staan. Kijk, de ontwikkelaars in ons team zijn het technische brein. Dankzij hen kunnen we echt hele slimme en fantastische dingen maken voor onze opdrachtgevers. Maar opdrachtgevers zijn niet de gebruikers: dat zijn vaak medewerkers of burgers die iets met regelingen bij de overheid moeten. Als een app niet voldoet aan hun verwachtingen, dan hebben we de plank misgeslagen.
Brug bouwen
De brug bouwen tussen eindgebruiker en opdrachtgever – dat vind ik bijzonder aan mijn werk. Om samen kritisch te kijken: is dit product een goede oplossing voor een probleem of vraagstelling? Daarom zie ik het liefst dat onze ontwikkelaars praten met de gebruikers, en niet alleen met de opdrachtgevers. Of het nou een boer is, een inspecteur of een schade-expert. Door met hen in gesprek te zijn, snap je pas echt hoe een app moet werken.
In deeltijd
Een groot pluspunt van DICTU als werkgever is dat je makkelijk in deeltijd kunt werken. Als ik het thuis wat drukker heb, kan ik prima met mijn leidinggevende naar een oplossing zoeken. Ook investeren in je eigen ontwikkeling is hier prima geregeld. Ik heb bijvoorbeeld net een masterclass politieke vaardigheden gevolgd.
Stap in je carrière
Vrouwen zijn met zo’n 15 procent ondervertegenwoordigd bij DICTU. Onze directeur vindt dat daar verandering in moet komen. In het trainingsaanbod is daarom speciale aandacht voor de uitdagingen waarmee vrouwen te maken krijgen. Er is nu bijvoorbeeld een Empowerment-training opgezet. Die volg ik. Daar word je als mens alleen maar krachtiger en beter van. Ook als je een volgende stap in je carrière wilt maken, krijg je daarvoor de ruimte. Je moet het natuurlijk zelf doen, maar het podium is er.’