Alles draait op ICT-systemen
‘Iedere betaling van een factuur, elke reservering van een ruimte op één van de locaties van Rijkswaterstaat of iedere melding van een klant: al deze activiteiten worden ondersteund door een ICT-systeem. Om de organisatie soepel te laten draaien, is periodiek onderhoud gewenst en als er iets kapot gaat, moet er snel een reparatie worden uitgevoerd. De functioneel beheerders en adviseurs bedrijfsvoering van de afdeling Informatievoorziening verlenen deze services.
Smeerolie, Wegenwacht en wegwijzer
Onze teams bedrijfsvoering maken deel uit van de corporate dienst binnen het proces Informatievoorziening. Wij werken voor de verschillende onderdelen van Rijkswaterstaat. Zie ons als de smeerolie van de organisatie. Wij zorgen ervoor dat het netwerk, de programma’s en de communicatie blijven draaien. We zijn eigenlijk de wegwijzer binnen Rijkswaterstaat. Werkt een systeem niet? Dan zijn wij de digitale wegenwacht die het probleem snel oplost. Zo kunnen klanten via de website meldingen doorgeven.
Onze weginspecteurs maken in toenemende mate gebruik van digitale middelen, zij geven onder meer schades aan de weg direct door via hun iPad.
ICT'ers en gebruikers samenbrengen
Ik ben geïnteresseerd in techniek én communicatie. Daarom heb ik gekozen voor een studie aan de Academie voor Digitale Communicatie in Utrecht. Ik ben begonnen als helpdeskmedewerker. En ik help nog steeds graag. Het is mijn missie om de verbinding te maken tussen techneuten en collega’s die niets met techniek hebben. Eigenlijk ben ik een intermediair die schakelt tussen ICT’ers en professionals met een andere functie. Dat betekent dat je zaken in de juiste taal moet uitleggen. Ik vertaal de wensen van de organisatie naar de ICT’ers en leg professionals van andere afdelingen uit hoe ze met de geboden tools kunnen werken. Die twee werelden bij elkaar brengen en samen resultaten boeken, dat motiveert mij enorm.’